Thursday, May 5, 2022

Mój kraj nad Wisłą

Mój kraj nad WisłąMój kraj nad Wisłą by Jadwiga Śmigiera
My rating: 4 of 5 stars

Osobista relacja z wizyt w ponad 60 miejscowościach Polski, niekoniecznie nad Wisłą.
Osobista, oznacza w tym przypadku nie tylko fakt, że autorka odwiedziła opisywaną miejscowość (czasem wielokrotnie), ale że pozostawiła tam odrobinę, a może więcej swojego serca.
Przede wszystkim jest to jednak bardzo solidnie opracowana skarbnica wiadomości, a również legend, o każdej odwiedzonej miejscowości.
Recenzentka - Ewa Radomska - pisze, że książkę można czytać na dwa sposoby - albo połknąć natychmiast całą, albo - dozować rozdział po rozdziale, odnajdywać piękno powoli i układać je w swoim sercu.
Wyznam, że te trudno mi było te dwa sposoby od siebie oddzielić.
Po spojrzeniu na listę rozdziałów, czułem potrzebę natychmiastowego przeczytania wszystkich, po przeczytaniu może tuzina, nie mogłem się oprzeć i musiałem wrócić do niektórych miejsc.


View all my reviews

2 comments:

  1. Bardzo dziękuję za życzliwe przyjęcie mojej książki.
    Jadwiga Śmigiera

    ReplyDelete
  2. Taka podróż z książką jest zawsze wyjątkowa.

    ReplyDelete